Habitació 11
La Honte
Avergonyir-se fa que l'individu sigui conscient de la seva existència i de la mirada de l'altre. Quan un s'avergonyeix, es ruboritza, torna a si mateix. Necessita deslligar-se d'aquest sentiment per seguir endavant.LA HONTE recopila l'experiència de cinc performers i construeix una ficció vergonyosa a partir de les seves històries. Presenta un pati d'esbarjo per a adults tremendament fràgil. En aquest context sorgeixen diverses preguntes: si poguéssim escoltar la «pol·lució mental» en què estem immersos, com sonaria? Què ens diria? En què pensa el ballarí quan es prepara per a l’acció o mentre executa els seus moviments?La contradicció del performer a escena afrontant la seva vergonya ens remet a situacions quotidianes on «dir i fer» no és necessàriament el mateix. Mirem i ens miren, absurdament humans. Com va dir algú, «si realment vols que t'entenguin, busca't un bon traductor.»
Avergonyir-se fa que l'individu sigui conscient de la seva existència i de la mirada de l'altre. Quan un s'avergonyeix, es ruboritza, torna a si mateix. Necessita deslligar-se d'aquest sentiment per seguir endavant.LA HONTE recopila l'experiència de cinc performers i construeix una ficció vergonyosa a partir de les seves històries. Presenta un pati d'esbarjo per a adults tremendament fràgil. En aquest context sorgeixen diverses preguntes: si poguéssim escoltar la «pol·lució mental» en què estem immersos, com sonaria? Què ens diria? En què pensa el ballarí quan es prepara per a l’acció o mentre executa els seus moviments?La contradicció del performer a escena afrontant la seva vergonya ens remet a situacions quotidianes on «dir i fer» no és necessàriament el mateix. Mirem i ens miren, absurdament humans. Com va dir algú, «si realment vols que t'entenguin, busca't un bon traductor.»
Fitxa artística
Idea, direcció artísticaLisi Estaras Creació i interpretacióLaia Duran, Rober Gómez, Anna Hierro, Èlia López i Lorena Nogal DramatúrgiaPau Masaló i Albert Pérez Disseny il·luminació i escenografiaAndreu Fàbregas Música i espai sonorClara Aguilar Disseny vestuariVera Moles Programació llumsPau Farreny CoproduccióMercat de les Flors i Temporada Alta Amb la col·laboracióGraner fàbrica de creació .
Hoste
Lisi Estaras
Després de compaginar els seus estudis de treball social amb la formació professional en dansa, Lisi Estaras va escollir la dansa.Als 19 anys va deixar l'Argentina per estudiar a l'Acadèmia Rubin de Música i Dansa de Jerusalem. Poc després, es va incorporar a companyia Batsheva Dance Company a Tel-Aviv. Després de cinc anys a Israel, Lisi es va traslladar a Europa i va començar la seva carrera amb els ballets C de la B l'any 1997 on va cocrear, crear i ballar una gran quantitat de peces de la companyia.El 2016 va crear la producció Monkey Mind amb tres ballarins amb síndrome de down per a la Plataforma K (Campo, Gant) a partir d'aquest moment, el treball de Lisi va iniciar un nou capítol.A més a més, la Lisi imparteix classes magistrals i tallers a Bèlgica i a l'estranger. El 2017 i el 2019, el govern li va concedir una beca per a la investigació sobre els temes de la cinestèsica, l'empatia i les neurones mirall en relació amb la seva investigació coreogràfica de la Monkey Mind, i el 2020 per la seva investigació sobre la física i el llenguatge parlat en relació amb el treball de Ludwig Wittgenstein.
Després de compaginar els seus estudis de treball social amb la formació professional en dansa, Lisi Estaras va escollir la dansa.Als 19 anys va deixar l'Argentina per estudiar a l'Acadèmia Rubin de Música i Dansa de Jerusalem. Poc després, es va incorporar a companyia Batsheva Dance Company a Tel-Aviv. Després de cinc anys a Israel, Lisi es va traslladar a Europa i va començar la seva carrera amb els ballets C de la B l'any 1997 on va cocrear, crear i ballar una gran quantitat de peces de la companyia.El 2016 va crear la producció Monkey Mind amb tres ballarins amb síndrome de down per a la Plataforma K (Campo, Gant) a partir d'aquest moment, el treball de Lisi va iniciar un nou capítol.A més a més, la Lisi imparteix classes magistrals i tallers a Bèlgica i a l'estranger. El 2017 i el 2019, el govern li va concedir una beca per a la investigació sobre els temes de la cinestèsica, l'empatia i les neurones mirall en relació amb la seva investigació coreogràfica de la Monkey Mind, i el 2020 per la seva investigació sobre la física i el llenguatge parlat en relació amb el treball de Ludwig Wittgenstein.