Habitació 5,89A

Cap ací

Arribes a un hotel i et donen les direccions cap a un lloc que podria ser la teva habitació. De camí, ja et trobes en una trajectòria que està dictada per la teva pròpia capacitat de moviment i el tipus d’arquitectura que t’envolta. Un cop allà, les coses que hi ha afecten la teva forma de moure’t. L’etimologia de direcció està relacionada com una “separació dirigida cap a l’acció”. Hi ha direccions a tots els racons. De fet, molt sovint, vas de A a B per a poder acabar realitzant una acció. El trajecte és una excusa però, a la vegada, és el medi pel qual acabaràs, o no, a B. Què passaria si poguéssim incorporar les direccions que ens envolten? Direccions enteses com a efectes tàcits i explícits sobre la trajectòria en la que el cos es troba. Existeixen un munt d’efectes que ens direccionen contínuament i ens plantegen noves metes dintre de la trajectòria i inèrcia en la que ja ens trobem. Com entenem les direccions que ens ocupen? Són decisions pròpies o la forma més perversa de contaminació i control? Com es reconeix?

Fitxa artística

Proposta:Quim Bigas Interpretació:Laia Duran, Roberto Gómez, Anna Hierro, Èlia López i Lorena Nogal

Hoste

Quim Bigas

Quim Bigas Bassart (Barcelona, 1984) treballa en el camp de la coreografia, la dramatúrgia, i la societat de la informació. Graduat en dansa a l’escola SEAD (Salzburg), en Quim va complementar la seva formació a l’escola de Nous Desenvolupaments de la Dansa - SNDO (Amsterdam). Actualment estudia el Grau en Informació i Documentació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i el Master en Noves Pràctiques Performatives a UNIARTS/DOCH (Estocolm). En Quim viu entre Copehnhague, Estocolm i Barcelona, ciutats en les quals desenvolupa les seves pròpies creacions com Molar, així com col·laboracions amb altres artistes. Durant els últims anys ha treballat entre altres amb Aitana Cordero Vico (To-get-her(e) i Sweet); Carme Torrent (Eclipse o la imagen siempre llega tarde); i El Conde de Torrefiel (Escenas para una conversación después del visionado de una película de Michael Haneke).